Ogłoszenia motoryzacyjne

Koniunktura gospodarcza rośnie, jesteśmy coraz bardziej zamożni, wiec kupujemy coraz więcej samochodów. Dobre samochody używane są bardzo poszukiwane, ale nowych aut też sprzedaje się coraz więcej. Podaż samochodów używanych i nowych jest bardzo duża, więc kto che kupić ma w miarę komfortową sytuację, może przebierać w ofertach. Zakup samochodu używanego musi być dobrze przemyślany i wyważony, ponieważ Samochody oczekują na sprzedaż nawet rok i niszczeją na placu. Warto sprawdzić różne oferty w różnych miejscach, zwłaszcza dotyczące poszukiwanego modelu i rocznika i porównać ceny z różnych źródeł. Gdzie szukamy takich źródeł ofert? Komisy samochodowe są już nawet na wsiach, więc z tym nie będzie problemu, auto giełda samochodowa jest również dobrym miejscem na rekonesans. Najwygodniej i najszybciej zrobimy to przeszukując internetowe ogłoszenia motoryzacyjne, takie jak autogiełda samochodowa na stronie autokram.pl. Niedawno została przeniesiona na subdomenę ogloszenia.autokram.pl i funkcjonuje jako osobny serwis ogłoszeniowy. Ogłoszenia samochodowe uruchomione zostały na nowym skrypcie i są ciekawsze od poprzedniej wersji. Ogłoszenia samochodowe podzielono na trzy zasadnicze grupy – samochody, motocykle i akcesoria. Po wybraniu menu, każdą grupę ogłoszeń można przeglądać w porządku chronologicznym. Ogłoszenia z wybranego województwa można wybrać w prosty sposób zaznaczając je na mapie Polski. Najważniejsza jest oczywiście wyszukiwarka, która umożliwia wybranie samochodu lub motocykla wg wcześniej wybranych kryteriów typu: marka, model, paliwo, przebieg, województwo, rok produkcji, cena. Kryteria wyboru są różne dla każdej grupy ogłoszeń, chociaż dla motocykli zrezygnowano jedynie z paliwa. Dodawanie ogłoszeń poprzedzone jest krótka rejestracją, która umożliwia później uproszczenie procesu dodawania ogłoszenia. Rejestracja trwa kilkanaście sekund i po jej zakończeniu możemy przejść bezpośrednio do dodawania ogłoszeń. Jest to prosta czynność wymagająca zaznaczania odpowiednich opcji i ewentualnego wpisania kilku słów od siebie dodatkowo w odpowiednim polu. Można dodać max cztery zdjęcia, które system pomniejszy, a dodatkowo zrobi miniaturki. Wszystko to sprawia, ze samochód może być dość dobrze opisany, co z pewnością ułatwi sprzedaż. Zapraszamy na naszą internetową giełdę samochodową.

Auto giełda

Ilość samochodów używanych kupowanych za granicą i sprowadzanych do Polski ciągle rośnie. Do lipca bieżącego roku przyjechało do Polski ponad pół miliona aut używanych. Dużym popytem cieszą się samochody młodsze w wieku 2-4 lata, przez co ich cena wzrasta. Volkswagen, Ople i Ford to marki aut używanych sprowadzane najchętniej do Polski. Na dalszych miejscach sa auta z Francji, Włoch i Hiszpanii. Stosunkowo niechętnie sprowadzamy auta japońskie i koreańskie. Ciekawe zjawisko obserwujemy w segmencie samochodów ciężarowych z drugiej ręki. Panuje koniunktura, potrzeba nowych aut, a na te trzeba czekać kilka miesięcy, dlatego transportowcy zwrócili sie do rynku samochodów używanych. To zainteresowanie używanymi ciężarówkami przełożyło się natychmiast na wzrost ich cen, czasem dorównuje ona cenie auta nowego. Handel samochodami z drugiej ręki jest rentowny, duże firmy zagraniczne wchodzą nawet na giełdę. Jest kilka miejsc, które warto odwiedzić, jeżeli chce się kupić dobry używany samochód. Cotygodniowa autogiełda w większości dużych miast wojewódzkich, a nawet mniejszych – to miejsce koniecznie trzeba odwiedzić. Najwięcej samochodów używanych zobaczymy przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne za pomocą internetu. Warto przejrzeć oferty z kilku źródeł, mamy wówczas lepsze wyobrażenie o cenach poszukiwanego samochodu. Ostrożność przy takich zakupach jest zalecana, a wówczas unikniemy przykrych niespodzianek. Niemniej zakup kilkuletniego samochodu używanego to dobre rozwiązanie, kupujemy dobry samochód po znacznie niższej cenie.

Budowa obwodnicy Wielunia – projekt i wykonawca

Przedmiotem inwestycji jest budowa obwodnicy m. Wielunia w ciągu drogi krajowej Nr 8 na odcinku od km 237+048.00 do km 250+289.86 (208+850-193+850 pikietaż istniejącej drogi krajowej nr 8). Długość projektowanego odcinka obwodnicy drogi klasy GP wynosi 13 241.86 m. Inwestycja jest zlokalizowana na terenie gminy Czarnożyły i Wieluń w powiecie Wieluń w województwie łódzkim.

Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w ramach procesu budowy Obwodnicy m. Wielunia w ciągu drogi krajowej Nr 8 zaliczonej do głównego układu komunikacyjnego Polski, który łączy obszary kraju o dużym znaczeniu przemysłowym i turystycznym na kierunku Warszawa -Wrocław. Obecny przebieg drogi krajowej Nr 8 na odcinku który zostanie zastąpiony Obwodnicą prowadzi przez miejscowość Sienic, Olewin, Wieluń i Dąbrowa. Parametry istniejącej drogi, liczne skrzyżowania sterowane sygnalizacją świetlną i duża liczba istniejących zjazdów nie zapewnia należytej przepustowości, bezpieczeństwa i wymaganego komfortu dla drogi krajowej klasy GP. Droga na przedmiotowym odcinku o przekroju ulicznym stanowi poważne utrudnienie w funkcjonowaniu miejscowości i jest uciążliwa dla mieszkańców. Budowa obwodnicy ma na celu usprawnienie ruchu drogowego w rejonie miasta Wieluń poprzez skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Warszawa-Wrocław poza jego obszar.
Tereny pod planowaną Obwodnicę to przede wszystkim tereny użytkowane rolniczo. Poza polami uprawnymi na tym terenie występują także łąki. Lokalnie wzdłuż rowów i kanałów melioracyjnych występują zbiorowiska roślinności ruderalnej, a wzdłuż rzeki Pyszna niewielkie grupy zadrzewień lub pojedyncze okazy drzew.

Na terenie gminy Czarnożyły przedmiotowa Obwodnica krzyżuje się z następującymi drogami :
● drogą kraj ową nr 45 Złoczew – Wieluń – Granica Województwa
● drogą gminną Kolonia Raczyn – Izabela

Na terenie gminy Wieluń przedmiotowa Obwodnica krzyżuje się z drogami :
● drogą powiatowa Nr 4537E Gromadzice – Wieluń
● drogą powiatowa Nr 4531E Małyszyn – Stawek
● drogą wojewódzka Nr 481 Widawa – Widoradz Górny
● drogą powiatowa Nr 4545E Starzenie – Masłowice
● drogą gminną Starzenice – Ludwina
● drogą gminną Sieniec – Las Sieniec

Parametry techniczne projektowanej Obwodnicy
Na odcinku w układzie pasów ruchu 2+1 Obwodnica posiada następujące parametry :

● klasa drogi GP
● prędkość projektowa 100 km/h
● szerokość jezdni (2+1) x 3.50 m + 2 x 0.70 + 0.50 m
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 1.50 m (minimum)
● szerokość korony 15.40 m
● kategoria ruchu KR 6
● nawierzchnia bitumiczna
● pochylenie na prostej jednostronne 2%
● skrajnia nad drogą kraj ową nr 8 4.70 m

Parametry techniczne projektowanej Obwodnicy w układzie 2 pasów ruchu na początkowym i końcowym odcinku drogi są dopasowane do przekrojów istniejących na sąsiednich odcinkach i przedstawiają się następująco :

● klasa drogi GP
● prędkość projektowa 100 km/h
● szerokość jezdni 2 x 3.50 m + 2 x 2.00 m
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 1.00 m
● szerokość korony 13.00 m
● kategoria ruchu KR 6
● nawierzchnia bitumiczna
● pochylenie na prostej daszkowe 2%

Parametry techniczne pozostałych dróg
Parametry techniczne drogi krajowej Nr 45 na węźle „Raczyn” są następujące :

● klasa drogi G
● prędkość projektowa 50 km/h
● szerokość jezdni 2 x 3.50 m
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 1.25 m (minimum)
● szerokość chodnika 2.50 m
● szerokość korony 13.20 m
● kategoria ruchu KR 4
● nawierzchnia bitumiczna
● pochylenie na prostej daszkowe 2%
Parametry techniczne łącznic jednokierunkowych :
● prędkość projektowa 60 lub 40 km/h
● szerokość jezdni 6.00 m (0.5+4.5+1.0)
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 1.00 m (minimum)
● szerokość korony 8.00 m
● kategoria ruchu KR 4
● nawierzchnia bitumiczna
● pochylenie na prostej jednostronne 2%
Parametry techniczne łącznic dwukierunkowych :
● prędkość projektowa 40 km/h
● szerokość jezdni 8.00 m (2×3.5+2×0.5)
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 1.00 m (minimum)
● szerokość korony 10.00 m
● kategoria ruchu KR 4
● pochylenie na prostej daszkowe 2%
● nawierzchnia bitumiczna

Parametry techniczne projektowanej dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej są następujące :

● klasa drogi D
● prędkość projektowa 40 km/h
● szerokość jezdni 5.00 m
● szerokość pobocza gruntowego 2 x 0.75 m (minimum)
● szerokość korony 6.50 m
● kategoria ruchu KR 1
● nawierzchnia bitumiczna
● pochylenie na prostej jednostronne 2%
Parametry techniczne projektowanej dróg dojazdowych służących jako dojazdy do pól o nawierzchni z kruszywa powierzchniowo utrwalanego bitumem są następujące :
● prędkość projektowa 40 km/h
● szerokość korony 5.00 m
● nawierzchnia z kruszywa powierzchniowo utrwalana bitumem na całej szerokości korony
● pochylenie na prostej jednostronne 3%

Konstrukcja nawierzchni

Na trasie zasadniczej dla ruch o kategorii KR6 zaprojektowano dla podłoża zaliczonego do grupy nośności G1 następującą konstrukcję nawierzchni:

● warstwa ścieralna z mieszanki grysowo-mastyksowej SMA grub. 4 cm
● warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grub. 8 cm
● warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego grub. 19 cm
● warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 20 cm
● warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=2.5 MPa grub. 15 cm
Na drodze krajowej Nr 45 oraz na łącznicach zaprojektowano dla podłoża zaliczonego do grupy nośności G1 następującą konstrukcję nawierzchni dla ruch o kategorii KR4:
● warstwa ścieralna z mieszanki grysowo-mastyksowej SMA grub. 4 cm
● warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grub. 8 cm
● warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego grub. 11 cm
● warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 20 cm
● warstwa gruntu stabilizowanego cementem Rm=2.5 MPa grub. 15 cm

Dla dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej dla podłoża zaliczonego do grupy nośności G1 zaprojektowano konstrukcję jezdni dla ruchu kategorii KR1 o konstrukcji jak niżej :

● warstwa ścieralna z betonu asfaltowego grub. 4 cm
● warstwa wiążąca z betonu asfaltowego grub. 4 cm
● warstwa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie grub. 20 cm

W ramach inwestycji przewidziano budowę 19 szt. obiekty inżynierskie w postaci wiaduktów, mostów oraz 17 szt. skrzynkowych przepustów żelbetowych. W ramach inwestycji przewidziano budowę następujących obiektów inżynierskich :

W-1
Łuk stalowy z podwieszonym zespolonym pomostem
Wiadukt drogowy w ciągu łącznicy na węźle „Biała” nad drogą krajową nr 8 w km 237+647.24
Długość obiektu 43.1 0m

W-2
Łuk żelbetowy bezprzegubowy z jazdą górą
Wiadukt drogowy na węźle „Raczyn” w ciągu drogi krajowej nr 45 Złoczew – Wieluń nad drogą kraj ową nr 8 w km 240+060.83.
Długość obiektu 35.1 0m

M-3
2 prz ęsłowy most drogowy M-3 z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Most położony w km 242+424.11 drogi krajowej nr 8 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 36.38m

W-4
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-4 żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 243+011,56 drogi krajowej nr 8 nad drogą powiatową Staw – Wieluń.
Długość obiektu 22.54m

M-5
2 przęsłowy most drogowy M-5 z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Most położony w km 243+945.76 drogi krajowej nr 8 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 36.28m

W-6
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-6 żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 244+815,12 drogi krajowej nr 8 nad drogą powiatową Małyszyn – Wieluń.
Długość obiektu 22.54m

M-7/Pz
3 prz ęsłowy most drogowy M-7 z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Most położony w km 245+253,24 drogi krajowej nr 8 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 54.08m

W-8
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-8 żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 245+568.39 drogi krajowej nr 8 nad drogą wojewódzką Łask – Wieluń.
Długość obiektu 24.50m

W-8A
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-8A żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 245+775.20 drogi krajowej nr 8 nad drogą powiatową Starzenice – Masłowice.
Długość obiektu 24.60m

W-9
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-9 żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 247+168.57 drogi krajowej nr 8 nad drogą gminną
Długość obiektu 22.81m

W-10
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-10 żelbetowy sprężony
Wiadukt położony w km 249+718.77 drogi krajowej nr 8 nad łącznicą na węźle „Jodłowiec”
Długość obiektu 22.50m

W-IOA/Pz
1 przęsłowy wiadukt drogowy W-10A/PZ z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Wiadukt położony w km 249+978,00 drogi krajowej nr 8.
Długość obiektu 9.14m

PG-l/Pz
1 przęsłowy wiadukt drogowy PG-l/PZ z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Przejazd gospodarczy położony w km 238+925,87drogi krajowej nr 8 nad drogą gminną Dąbrowa – Raczyn.
Długość obiektu 9.14m

PG-2/Pz
1 przęsłowy wiadukt drogowy PG-2/PZ z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Przejazd gospodarczy położony w km 248+953,73 drogi krajowej nr 8 nad drogą gminną.
Długość obiektu 12.32m

M-12
1 przęsłowy most drogowy M-12 z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Most położony w ciągu łącznicy na węźle „Biała” w km 0+431.28 łącznicy nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 24.30m

M-13
Most drogowy, 1 – przęsłowa rama żelbetowa.
Most położony w ciągu drogi dojazdowej na węźle „Biała” w km 0+150.93 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 21.45m

M-15
1 przęsłowy most drogowy M-15 z belek prefabrykowanych strunobetonowych
Most położony na węźle „Raczyn” w ciągu drogi krajowej nr 45 w km 0+535.85 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 24.34m

M-16
1 przęsłowy most drogowy M-16 z belek prefabrykowanych strunobetonowych.
Most położony w ciągu łącznicy na węźle „Raczyn” w km 0+142.70 łącznicy nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 24.30m

M-17
Most drogowy, 1 – przęsłowa rama żelbetowa.
Most położony w ciągu drogi dojazdowej na węźle „Raczyn” w km 0+196.62 nad rzeką Pyszna.
Długość obiektu 21.40m

P-l
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 237+457.00 drogi krajowej nr 8.
Długość obiektu 19.07m

P-la
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 0+076.16 drogi łącznikowej na węźle „Biała”
Długość obiektu 13.64m

P-2
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 238+001.50 drogi krajowej nr 8
Długość obiektu 18.94m

P-2D
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 0+564.86 drogi dojazdowej
Długość obiektu 9. 10m

P-3
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 23 8+561.17 drogi kraj owej nr 8
Długość obiektu 23.24m

P-3D
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 1+125.74 drogi dojazdowej
Długość obiektu 9.05m

P-4
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 239+883.58 drogi krajowej nr 8
Długość obiektu 24.24m

P-4D
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 2+444.61 drogi dojazdowej
Długość obiektu 9.46m

P-5
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 240+207.00 drogi krajowej nr 8 i w km 0+301.20 drogi dojazdowej
Długość obiektu 39.23m

P-6
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 240+338.00 drogi krajowej nr 8 i w km 0+432.23 drogi dojazdowej
Długość obiektu 39.94m

P-7
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 240+473.00 drogi krajowej nr 8
Długość obiektu 22.04m

P-7D
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 0+567.24 drogi dojazdowej
Długość obiektu 9. 10m

P-8
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 240+892.57 drogi krajowej nr 8 Długość obiektu 24.73m
Długość całkowita 29.18m (łącznie ze skrzydłami)

P-8D
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 0+981.87 drogi dojazdowej
Długość obiektu 9.38m

P-9
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 1.0m x 1.2m
Przepust położony w km 245+392.00 drogi krajowej nr 8.
Długość obiektu 34.04m

P-10
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 248+473.00 drogi krajowej nr 8.
Długość obiektu 23.59m

P-11
Przekrój poprzeczny w świetle (szerokość x wysokość) 2.0m x 1.2m
Przepust położony w km 248+921.00 drogi krajowej nr 8 i w km 0+272.54 drogi dojazdowej.
Długość obiektu 46.74m

Co zrobić jeśli chcielibyśmy wynająć auto?

Choć wypożyczalnia samochodów to w dalszym ciągu niszowy biznes, to fakty są takie, że zwłaszcza w tych dużych miastach w zasadzie wypożyczalni nie brakuje. Jeżeli w takim razie zainteresowała Ciebie wypożyczalnia samochodów Gdańsk, bez żadnego kłopotu natrafisz na taką, która jest w stanie zaoferować Tobie atrakcyjne warunki. Bo gdy już zamierzamy wynająć samochód, powinniśmy umiejętnie za to wszystko się zabrać. W końcu we wszystkich przypadkach powinno nam zależeć na tym, aby posiadać porządne auto, a do tego nie przepłacać.

To świetnie, że jest XXI wiek. Przecież to sprawia, iż w istocie nie mamy żadnego problemu z tym, aby odnaleźć w Sieci tę wypożyczalnię aut, która jest w stanie zagwarantować dla nas taką ofertę, która charakteryzuje się tym wszystkim co jest najlepsze. W zasadzie to szczera prawda jest taka, że idealna wypożyczalnia nie istnieje, lecz pewnie odnajdziemy tę, która może sprawić, że będziemy zadowoleni pod niemalże każdym względem. Kiedy w grę wchodzą takie usługi jak między innymi samochód z OC sprawcy, czymś niezmiernie ważnym jest to by bardzo dokładnie przeczytać umowę!

Jak można zainwestować pieniądze?

Należy zwrócić uwagę, że kapitalnym rozwiązaniem dla każdego człowieka, który chciałby inwestować pieniądze jest to, aby po prostu założyć taką firmę, która zajmuje się wynajmowaniem garaży. Bo choć nie jest powiedziane, że garaże blaszane są bardzo drogie, a może raczej ich wynajem, to jeśli będziesz mieć naprawdę niezłe pieniądze. Wcale nie jest powiedziane, że tak właśnie jest w każdym przypadku, lecz jeżeli tych blaszaków będzie większa liczba, to zysk może satysfakcjonować.

W końcu jest ciągle niemały popyt na takowe garaże. Szczególnie, że aby mieć możliwość zaparkować wieczorem własnym samochodem na parkingu, w wielu przypadkach należy bardzo długo się porozglądać. Zwróćmy na to uwagę, bo przecież to coś mocno irytującego. Na irytacji ludzi można zarabiać niemałe pieniądze… W zasadzie blaszaki nie są dużym wydatkiem. Choć oczywiście jeżeli zakupimy ich większą ilość, pewnie będziemy musieli wydać większe pieniądze. Zatem powinniśmy zwracać na to wszystko uwagę, a być może garaże blaszane będą doskonałym biznesem. Należy przynajmniej mieć takie myślenie.